Erdem Yalçın

Bla Bla Bla...

Renoult 9 (Tasarım)

Leave a Comment


Bugünkü yazımızda daha önceden perfonmans açısından yorumladığımız bir model olan Renoult 9'u yazımızda tasarım açısından değerlendireceğiz. İlk olarak Renoult springten başlıyıp Renoult 9'un orta kasasından bahsedeceğiz. (Tasarım Olarak)


Renoult Spring

Renoult springi tasarım açısından kabaca anlatıcak olursak kareler üzerinden tasarlanmış bir araç demek tam anlamıyla doğru bir söylem olur. Aracın öntarafına baktığımızda klasik sade kare yapıda olan ön farlar. Farların hemen kenarlarında turuncu veya şeffaf renklerde iki seçenek bulunacak şekilde iki adet sinyal ve farların hemen ortasında siyah plastikten yapılmış olan ızgaralar. ve ızgaranın tam ortasın konumlandırılmış amblem yer alıyor. Ön tamponda baktığımızda siyah plastikten yapılmış boya kullanılmamış bir tampon bizi karşılıyor. Bu ön tmaponda iki adet sis farına yer verilmiş. Yazımızın başındada söylediğimiz gibi siyah yapılar bu sis farlarındada kullanılmış. Ön plaka tamponun tam ortasına denk gelicek şekilde konumlandırılmış. Üretildiği dönemde eminizki bizim şuan çok sade bir araç olarak değerlendirdiğimiz spring o dönemlerde oldukça iyi yorumlar almıştır. Kendi döneminde iyi bir kitleye sahip olan araç günümüzde yaşından dolayı trafikten artık çekilmeye başladı. Konumuza dönücek olursa tamponlarda ve arkaya doğru uzanan çitalarda ardından arka tamponda son bulan kırmızı parlkar çizgiler araca değişik bir karater katmış. Kapı kollarına bakıcak olursak kare plastik kapı kolları kullanılmış. Ve Renoult 9 modellerinde kullanılan klasik bir özellik olan arka bağajdaki spoyler ilk olarak bu modelde kullanılmış ve çok iyi yorumlar aldığı için diğer üst modellerdede kullanılmış. Ancak diğer araçlardada ele alacağımız bu detay üst modellerinden farklı olacak bir şekilde aracın renklinden farklı olacak bir tarzda hiç boyanmadan direkmen siyah parça ile konumlandırılmış. Arka stoplara bakıcak olursak araç üstünde sürekli bahsettiğimiz gibi yine yine yeniden kara yapı kullanılmış. Bu stoplarla orta kasadada karşılacağımızın spoylerinide verelim şimdiden.
Aracın jantlarına geçtiğimizde ise üstünde 13 inçlik fabrika çıkışı jantlar bulunuyor.


Renoult 9 (1995-1997) 

Renoult 9'un bu kasası kullanıcılar tarafından orta kasa olarak tabir ediliyor. ORta kasa olarak tabir edilmesinin sebebi ise Renoult 9 adına çıkan 3 adet kasa türünün ikinci sırasında bulunması.
Herneyse tasarımına geçtiğimizde ön planda araç karesel yapıdan tamamen kurtulamasada kendine has simetrik hatlara kavuşmaya başlamış bile. Aracın farlarına baktığımızda iç kısmına gelen tarafta panjurdan tarafa doğru giden yatık bir çizgi kullanılmış. Ancak bu ayrıntı panjur dede kullanılmış. Panjurda ise üst tarafına gelen ucunda farın içinden doğru başlıyan ve içeri doğru küçülen bir yapı kullanılmış. Aynı zamanda panjurun tasarımına baktığımızda iki parçadan oluştuğunuz görüyoruz. Yeni kasasında ızgaraları iki ye bölmüşler. Panjurun üst kısmında araç ile aynı rengte olan bir parça konumlandırılmış.  Bu parçanın hemen ortasında küçük parlak Renoult amblemi yer alıyor. Bu parçanın hemen altında siyah plastik parçalardan yapılmış olan ızgaralar yer alıyor. Ön tampona baktığımızda ise Spring modelinde bahseetiğimiz özellikerin aynısı bu araçtada geçerli ancak sebebini anlıyamadığımız bir şekilde bu modelde ön tamponda sis farı konumlandırılmamış.
Gelelim arka tarafa. Arka tasarıma geçtiğimizde ilk dikkati çeken spoyler Spring modelinde siyah plastik parça kullanılırken bu modelimizde araç rengine boyanmış bir parça kullanılmış.
Stoplara vesayle baktığımızda pek fazla değişiklik görülmüyor.



Next PostSonraki Kayıt Previous PostÖnceki Kayıt Ana Sayfa

0 yorum:

Yorum Gönder